+36 20 2 221 221
Nyitvatartás: H-P: 06:00-22:00 • SZ: 08:00-16:00 • V: 08.00-14.00

Egyismétléses maximum kalkulátor

Az egyszeri maximum ismétlés kalkulátorral kiszámolhatod, hogy mekkora az a súly, amellyel egyetlen ismétlés elvégzésére vagy képes. Hasznos tudni, mi az 1 RM-ed, mivel ez kulcsa lehet a további fejlődésednek. Ez nem egy faktor vagy egy elgondolt dolog: ez egy tény a sok változó között. Ha erőemelő vagy, a legfontosabb sorozataid ismétlésszáma 1 és 6 között mozog, amellett hogy esetleg van néha egy-egy 8-12 ismétléses sorozatod.

Ha inkább az izomtömeg érdekel, akkor nyilván a 8-12-es ismétlésszám az előnyösebb, ami mellé persze néha bejönnek a nehéz, alacsonyabb ismétlésszámú sorozatok, Akárki is legyél, akármit is akarj elérni, az, hogy ismered az 1 és 10RM-edet – azaz az egy, és a tíz ismétléses maximumodat – segíteni fog céljaid elérésének a meggyorsításában, mivel lehetővé teszi, hogy kiszámold, milyen súlyokkal dolgozz a hipertrófia (méret) vagy az erő növeléséhez. Itt az esély, hogy belekezdj egy olyan erő- vagy izomnövelő programba, ahol magabiztosan tudod meghatározni a használt súlyok nagyságát. Számold ki kalkulátorunkkal a Neked megfelelőt!

Kalkuláció
Metrikus Angolszász
Egyszeri maximum ismétlés:
?
A kalkuláció átlagos számítás eredménye.

Kalóriabevitel kalkulátor

Az alábbi kalória kalkulátor segítségével kiszámolhatod a napi kalóriaigényed, ami nem más, mint az az energiamennyiség kcal-ban megadva, amelyre – az életmódodtól függően – szükséged van egy napra. Az egyes napok kalóriaszükséglete jelentősen eltérhet egymástól, így a hatékony fogyókúrához, tömegnöveléshez, vagy szintentartáshoz ezt mindenképpen figyelembe kell venni a diéta kialakítása során.

Például munkanapokon és edzésnapokon jóval több lesz a napi kalóriaszükségletünk, mint hétvégén, vagy amikor nem dolgozunk és nem edzünk.

Fogyókúra során szükség van némi energiamegvonásra, hogy a szervezet a hiányzó energiát az elraktározott zsírból fedezze. Kezdetben célszerű egy kisebb (250 kcal) értékű csökkentést alkalmazni, mert lehet, hogy arra is jól reagál a szervezet. Ezt később, ha szükséges 500 kcal értékre növelhetjük. Az optimális megoldás mindig az arany középút. A kialakuló energiahiány egyik fele származzon a kevesebb kalóriabevitelből, a másik pedig a több mozgásból.

Kalkuláció
Metrikus Angolszász
Napi kalóriabevitel cél:
?
A kalkuláció átlagos számítás eredménye.

Kalóriaégetés kalkulátor

A kalóriaégetés kalkulátorral ki tudod számolni, hogy mozgás közben mennyi kalóriát égettél el. Ehhez csak pár személyes adatot, a mozgás hosszát, illetve a mért pulzusszámodat kell megadnod. A testmozgás alatti kalóriaégetést több minden befolyásolja (pl. testsúly, mozgási intenzitás, anyagcsere), ezért nem könnyű egy mindenkire egyformán alkalmazható kalóriaégetés táblázatot készíteni. Az alábbi kalóriaégetés kalkulátor megközelítő értékeket ad az egyes sportágaknál felhasznált kalória mennyiségre.

Kalkuláció
Metrikus Angolszász
Elégetett kalóriák:
?
A kalkuláció átlagos számítás eredménye.

Testtömegindex kalkulátor

A BMI vagy más néven testtömegindex egy olyan statisztikai mérőszám, amely az egyént a súlya és a magassága alapján különböző testsúly kategóriákba sorolja. A kapott szám jó útmutató az egészséges táplálkozás kialakításához! A testtömegindex nagyon könnyen meghatározható. Mindössze el kell osztani a testtömeget a testmagasság négyzetével. A tömeget kilogrammban, a magasságot méterben kell behelyettesíteni. A kapott érték alapján meghatározhatjuk, hogy testsúlyunk melyik kategóriába esik.

A BMI egyszerű és jó támpontot mutat az egyén állapotáról, illetve az elhízás vagy a soványság mértékéről. Önmagában azonban nem elegendő, hogy megfelelően jellemezzen bennünket, hiszen nem mond semmit arról, hogy testtömegünk hány százaléka zsír illetve izom. Ebben segít a testzsírszázalék mérés, mely az egészségünk szempontjából sokkal fontosabb információt szolgáltat.

Kalkuláció
Metrikus Angolszász
A testtömegindexed:
?
A kalkuláció átlagos számítás eredménye.

Testzsírszázalék kalkulátor

A testzsírszázalék a test zsírtömegének és a teljes testtömegnek a hányodosa; vagyis meghatározza, hogy a test hány százalékát alkotja zsír. Ennek mérése a fogyás sikerességének és az egészségünknek a mércéje. Ha éppen fogyókúrázunk, ne a leadott kilók alapján értékeljük a fogyást, hanem a testzsírszázalék csökkenése alapján.

Ha azt látjuk, hogy hétről-hétre egyre kevesebb kilót mutat a mérleg, de a testzsírszázalék nem, vagy csak alig csökkent, akkor a fogyás főként izomból történt és nem a zsírpárnák csökkentek. Fontos, hogy a testzsírszázalékunk mindig egy ideális tartományban legyen, ellenkező esetben számos egészségügyi probléma kialakulásához vezethet, ha túlságosan megnövekszik vagy épp lecsökken.

Kalkuláció
Metrikus Angolszász
A testzsírszázalékod:
?
A kalkuláció átlagos számítás eredménye.